Aici găsiți listele de documente necesare notarului public pentru perfectarea anumitor acte si proceduri notariale. Aceste liste sunt orientative, funcție de specificul fiecărei spețe, notarul public putând solicita si alte documente care nu sunt enumerate aici.
Actele indicate se vor prezenta în original. Dosarul astfel întocmit va fi prezentat notarului public de către unul dintre semnatari, iar la termenul fixat, toți semnatarii actului urmează să se prezinte personal la notariat având asupra lor actele de identitate în original și în termen de valabilitate, sau vor trimite un imputernicit cu procura specială dacă nu se vor prezenta personal.
Acte necesare pentru
Vânzare / Donație / Partaj / Schimb / Intretinere
cu privire la un APARTAMENT
• acte de identitate + acte de stare civila ale vechilor proprietari și ale dobanditorilor: certificate de naștere, de căsătorie, hotarari sau certificate de divorț etc
• doar in cazul DONATIILOR intre rude și afini până la gradul 3 inclusiv, actele originale de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie, pentru a se aplica scutirea de impozit
• acte de proprietate ale actualilor proprietari: titlu de proprietate, contract de construire, contract de vânzare/donație/partaj/schimb, certificat de moștenitor, hotarare judecătorească etc
• dacă a fost anterior emis, Ordinul Prefectului pentru terenul cotă indiviză pe care este construit blocul. Dacă nu a fost anterior emis, NU este obligatoriu
• doar in cazul apartamentelor cumpărate în rate sau cu rest de pret, dovada achitarii integrale a prețului apartamentului (adeverinta eliberata de C.E.C., GOSCOM sau de unitatea vanzatoare, declarație notariala de achitare integrala, extrase de cont sau ordine de plata etc)
• schiță cadastrală + incheiere de intabulare apartament (NU sunt necesare pentru acte de PARTAJ succesoral. La partaj sunt necesare doar dacă are loc dezmembrarea, fragmentarea apartamentului, caz foarte rar întâlnit)
• certificat fiscal, pe zero, de la Primăriei (valabil 30 de zile)
• adeverința privind datoriile existente catre Asociația de locatari/proprietari. Pentru blocurile care nu au asociatie, adeverinta eliberata de Primărie care atesta ca nu este asociatie
• adeverințe privind datoriile catre furnizorii de utilități: salubritate, apă, încălzire, gaz, energie electrică (Goscom, Aquavas, Termica, Termoprod, GazEst, Eon)
• certificat de performantă energetică al imobilului, elaborat de un auditor energetic. Acesta este optional pentru donații
• pentru Contractele de întreținere – Dispoziție de la Autoritatea Tutelară din cadrul Primăriei de domiciliu al persoanei asistate, pentru asistare la semnarea contractului de întreținere
• în cazul apartamentelor ipotecate, acordul bancii pentru realizarea tranzactiei dorite
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare pentru
Vânzare / Donație / Partaj / Schimb / Intretinere / Dezmembrare / Alipire
cu privire la TERENURI INTRAVILAN fără CONSTRUCTII
• acte de identitate + acte de stare civila ale vechilor proprietari și ale dobanditorilor: certificate de naștere, de căsătorie, hotarari sau certificate de divorț etc
• doar in cazul DONATIILOR intre rude și afini până la gradul 3 inclusiv, actele originale de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie, pentru a se aplica scutirea de impozit
• acte de proprietate ale actualilor proprietari: titlu de proprietate, contract de vânzare/donație/ partaj/schimb, ordinul prefectului, certificat de moștenitor, hotarare judecătorească etc
• doar in cazul imobilelor cumpărate în rate sau cu rest de pret, dovada achitarii integrale a prețului imobilului (adeverinta eliberata de unitatea vanzatoare, declarație notariala de achitare integrala, extrase de cont sau ordine de plata etc)
• schiță cadastrală + incheiere de intabulare imobil (NU sunt necesare pentru acte de PARTAJ succesoral. La partaj sunt necesare doar dacă are loc dezmembrarea, fragmentarea imobilului). Dacă se solicita o dezmembrare sau alipire, se prezinta atât schițele anterioare dezmbrarii/alipirii, cât și referatul/schițele de dezmembrare sau de alipire
• Certificat fiscal, pe zero, de la Primărie (valabil 30 de zile)
• Adeverință de la Registrul Agricol al Primăriei (precizand suprafaţa și categoria de folosinta pt teren și dacă este cazul – anul includerii în intravilan, respectiv anul construirii, suprafața și materialul folosit pentru construcții)
• în cazul dezmembrarii/alipirii în/a 3 sau mai multe loturi, certificat Urbanism de la Primarie
• pentru Contractele de întreținere – Dispoziție de la Autoritatea Tutelară din cadrul Primăriei de domiciliu al persoanei asistate, pentru asistare la semnarea contractului de întreținere
• în cazul imobilelor ipotecate, acordul bancii pentru realizarea tranzactiei dorite
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare pentru
Vânzare / Donație / Partaj / Schimb / Intretinere / Dezmembrare / Alipire
cu privire la TERENURI INTRAVILAN si CONSTRUCTII
• acte de identitate + acte de stare civila ale vechilor proprietari și ale dobanditorilor: certificate de naștere, de căsătorie, hotarari sau certificate de divorț etc
• doar in cazul DONATIILOR intre rude și afini până la gradul 3 inclusiv, actele originale de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie, pentru a se aplica scutirea de impozit
• acte de proprietate ale actualilor proprietari: titlu de proprietate, contract de vânzare/donație/ partaj/schimb, ordinul prefectului, certificat de moștenitor, hotarare judecătorească etc
• doar in cazul imobilelor cumpărate în rate sau cu rest de pret, dovada achitarii integrale a prețului imobilului (adeverinta eliberata de unitatea vanzatoare, declarație notariala de achitare integrala, extrase de cont sau ordine de plata etc)
• pentru construcții ridicate de vechiul proprietar: Autorizații de construire, Certificat de urbanism, Proces Verbal de Recepție. Pentru locuințele și anexele construite anterior anului 2001 pentru care nu există Autorizația de construire, se solicită Primăriei de la locul situarii imobilului "Certificat pentru atestarea că petentul este cunoscut ca proprietar" și "Proces-verbal de identificare a imobilului", care trebuie să precizeze anul construirii, suprafața, si materialul folosit la construire;
• schiță cadastrală + incheiere de intabulare imobil (NU sunt necesare pentru acte de PARTAJ succesoral. La partaj sunt necesare doar dacă are loc dezmembrarea, fragmentarea imobilului). Dacă se solicita o dezmembrare sau alipire, se prezinta atât schițele anterioare dezmbrarii/alipirii, cât și referatul/schițele de dezmembrare sau de alipire
• Certificat fiscal, pe zero, de la Primărie (valabil 30 de zile)
• Adeverință de la Registrul Agricol al Primăriei (precizand suprafaţa și categoria de folosinta pt teren și dacă este cazul – anul includerii în intravilan, respectiv anul construirii, suprafața și materialul folosit pentru construcții)
• în cazul dezmembrarii/alipirii în/a 3 sau mai multe loturi, certificat Urbanism de la Primarie
• adeverințe privind datoriile catre furnizorii de utilități: salubritate, apă, gaz, energie electrică (Goscom, Aquavas, GazEst, Eon)
• certificat de performantă energetică, elaborat de un auditor energetic. Dacă nu este intocmit, dobanditorul se obliga sa îl intocmeasca în 30 zile
• pentru Contractele de întreținere – Dispoziție de la Autoritatea Tutelară din cadrul Primăriei de domiciliu al persoanei asistate, pentru asistare la semnarea contractului de întreținere
• în cazul imobilelor ipotecate, acordul bancii pentru realizarea tranzactiei dorite
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare pentru
Vânzare / Donație / Partaj / Schimb / Intretinere / Dezmembrare / Alipire
cu privire la TERENURI EXTRAVILAN
• acte de identitate + acte de stare civila ale vechilor proprietari și ale dobanditorilor: certificate de naștere, de căsătorie, hotarari sau certificate de divorț etc
• doar in cazul DONATIILOR intre rude și afini până la gradul 3 inclusiv, actele originale de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie, pentru a se aplica scutirea de impozit
• acte de proprietate ale actualilor proprietari: titlu de proprietate, contract de vânzare/donație/ partaj/schimb, ordinul prefectului, certificat de moștenitor, hotarare judecătorească etc
• doar in cazul imobilelor cumpărate în rate sau cu rest de pret, dovada achitarii integrale a prețului imobilului (adeverinta eliberata de unitatea vanzatoare, declarație notariala de achitare integrala, extrase de cont sau ordine de plata etc)
• schiță cadastrală + incheiere de intabulare imobil (NU sunt necesare pentru acte de PARTAJ succesoral. La partaj sunt necesare doar dacă are loc dezmembrarea, fragmentarea imobilului). Dacă se solicita o dezmembrare sau alipire, se prezinta atât schițele anterioare dezmbrarii/alipirii, cât și referatul/schițele de dezmembrare sau de alipire
• Certificat fiscal, pe zero, de la Primărie (valabil 30 de zile)
• Adeverință de la Registrul Agricol al Primăriei (precizand suprafaţa și categoria de folosinta pt teren și dacă este cazul – anul includerii în intravilan, respectiv anul construirii, suprafața și materialul folosit pentru construcții)
• de la Primărie: Oferta de vânzare, Adresa privind situri arheologice, Procesul Verbal privind finalizarea procedurii, iar dacă situația impune, Avizul de la Direcția Agricolă sau Avizul Ministerului Culturii si Avizul MapN
• în cazul dezmembrarii/alipirii în/a 3 sau mai multe loturi, certificat Urbanism de la Primarie
• doar în cazul vanzarii de teren categorie de folosinta PADURE, sau teren limitrof pădurii (enclava), Adeverinţă de la Ocolul Silvic
• pentru Contractele de întreținere – Dispoziție de la Autoritatea Tutelară din cadrul Primăriei de domiciliu al persoanei asistate, pentru asistare la semnarea contractului de întreținere
• în cazul imobilelor ipotecate, acordul bancii pentru realizarea tranzactiei dorite
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare pentru
Vânzare / Donație / Partaj / Schimb / Intretinere
cu privire la Bunuri Mobile
• acte de identitate + acte de stare civila ale vechilor proprietari și ale dobanditorilor: certificate de naștere, de căsătorie, hotarari sau certificate de divorț etc
• acte de proprietate ale vechilor proprietari asupra bunurilor mobile, după caz:
• cu privire la sume de bani aflate la banca: carnete CEC / extrase de conturi bancare / depozite bancare
• cu privire la acțiuni fondul de stat / Proprietatea etc: certificate de acționar, și extras la zi de la depozitarul central
• cu privire la societati comerciale (părți sociale): certificat de înregistrare, statut / act constitutiv, decizia sau rezolutia de infiintare, certificat constatator nu mai vechi de 30 de zile
• cu privire la autoturisme: carte de identitate auto, certificat de înmatriculare, certificat fiscal pe 0 de la primărie în care sa figureze inscris autovehiculul
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare în vederea obținerii Certificatului de Moștenitor,
Certificatului de Legatar, sau Certificatului de Calitate de Mostenitor
1 Anexa 23/24, eliberată de Primăria din localitatea în care defunctul a avut ultimul domiciliu;
2 Pentru Defunct:
▪ certificat de deces
▪ certificat de căsătorie (a avut mai multe casatorii? A încheiat conventii matrimoniale?)
▪ hotărâre sau certificat de divorț dacă este cazul
▪ testament, dacă defunctul a intocmit în timpul vieții
3 Pentru Moștenitori (aceștia se prezinta personal sau prin procură=împuternicire speciala):
◦ acte de identitate
◦ certificate de naștere
◦ certificate de căsătorie
◦ dacă este cazul, hotarari sau certificate de divorț
◦ decizie de curatelă de la Instanța de tutelă pentru moștenitorii minori
◦ hotărâre de punere sub interdictie de la Judecatorie, și decizie de curatelă de la Instanța de tutelă pentru moștenitorii cu dizabilități psihice
◦ declaratii de renuntare la moștenire în cazul renuntatorilor (Atenție! Sunt totale și definitive!)
4 Acte de proprietate ale persoanei decedate:
◦ titluri de proprietate, contracte de vânzare-cumpărare, donații, schimb, certificate de moștenitor, ordinul prefectului, uzucapiune, hotarari judecatoresti de moștenire sau partaj etc
◦ pentru construcții: Urbanism, Autorizație de construire, P.V. finalizare. Pentru locuințele și anexele construite anterior anului 2001, doar daca nu există Autorizația de construire, se solicită de la Primărie "Certificat pentru atestarea că petentul este cunoscut ca proprietar" și "Proces-verbal de identificare a imobilului", care trebuie să precizeze pentru fiecare construcție suprafața, anul construirii, și materialul folosit la construire
◦ adeverințe de utilitati pentru construcții, locuinte, spatii comerciale (apă, salubritate, gaz, curent electric, asociație proprietari etc)
◦ dacă este cazul, schițe cadastrale, încheieri de intabulare, extrase de carte funciara
◦ carnete CEC / extrase de conturi bancare / depozite bancare
◦ certificate de acționar, și extras la zi de la depozitarul central
◦ dacă defunctul a avut societate, actele societății (certificat înregistrare, constatator, statut etc)
◦ acte de proprietate autoturisme (carte de identitate auto, certificat de înmatriculare)
5 Certificat fiscal de Primăria de la locul proprietăților, și de la ANAF (valabile doar 30 de zile)
6 Adeverința de la Registrul Agricol al Primăriei, indicand suprafața de teren intravilan/extravilan, și suprafața/anul construirii/materialul pentru construcțiile existente (valabila doar 30 de zile)
7 Pe parcursul procedurii se vor audia DOI MARTORI care să știe să scrie și să citească, care nu sunt rude între ei, nici cu defunctul și nici cu moștenitorii acestuia, de o vârstă destul de înaintată pentru a-l fi cunoscut personal pe defunct în tinerețea sa. Atenție, sa aibă acte de identitate valabile!
Actele indicate se vor prezenta în original. În cazul Certificatului de calitate NU se solicita acte de proprietate, certificate fiscale și nici Adeverinta de la Registrul Agricol.
Dosarul astfel întocmit va fi prezentat notarului public de către unul dintre moștenitori, iar la termenul fixat, toți moștenitorii urmează sa se prezinte personal la notariat având asupra lor actele de identitate în original și în termen de valabilitate, sau prin imputernicit cu procura specială.
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura
Acte necesare Divorț Amiabil
Divorțul amiabil se realizează in 2 pași: la primul termen se depunne cererea insoțită de documente justificative, iar la al doilea termen, socitit a fi aproximativ a 30-a zi de la primul termen, se poate pronunța divorțul,
La Primul termen sunt necesare:
• Pentru ambii soti, în original: Acte de identitate, certificate naștere, certificat căsătorie. Daca sotii nu vin personal și trimit procura, se accepta xerox, dar Certificatul de căsătorie obligatoriu în original;
• Certificate de naștere ale tuturor copiilor, minori și majori (pentru majori, se accepta xerox);
La primul termen, se vor stabili de comun acord de către ambii soți:
• Data celei de a doua ședințe, după cel puțin 30 zile de la primul termen (fixă, nu se poate amâna!);
• Numele de familie ale fiecaruia dintre soți, după divorț (revine soția la numele de familie anterior?);
• Părintele cu care vor domicilia minorii, și adresa unde vor domicilia: se va prezenta un Act de proprietate/chirie pentru o locuinta pe numele parintelui, sau se va intocmi o Declarație de luare în spațiu a parintelui și a minorilor de către alte persoane care dețin locuinta (caz în care aceste persoane, sot+sotie, se vor prezenta la notar cu act de proprietate, acte de identitate, și certificat de căsătorie);
• Programul de vizitare a copiilor minori de către celălalt părinte (permanent, weekend, vacanțe etc);
• Contribuția financiară lunară minimă a ambilor părinți la creșterea și educarea copiilor minori;
Pe parcursul procedurii se va efectua Ancheta socială de către Primăria de la viitorul domiciliu al copiilor minori (preferabil cât mai din timp, nu amânați);
• Ulterior intocmirii Anchetei sociale, se vor Intervieva copii minori care au cel puțin 10 ani;
La data stabilită pentru AL DOILEA TERMEN:
• Obligatoriu ambii soți se vor prezenta PERSONAL cu acte de identitate în original, pentru a confirma decizia de a divorta, în caz contrar procedura fiind respinsa de către notarul public.
Puteți descărca această listă de documente în format portabil PDF accesând acest link:
Tipărește acest document doar dacă chiar este necesar. Gesturile mărunte, în timp, duc la diferențe uriașe.
Protejează natura